Trip to Guangzhou episod 1

27 September 2011
Salam semua..

Raya dah abes kan..uwaaaa.Entry ni nak bercerita tentang percutian aku bersama2 rakan sekerja ke Guangzhou, China. Kira ni mcm company trip la. Semua ditanggung kecuali duit soping moping.

check in

Pendek kata ni la percutian yang paling seronok dalam hidup aku. 15 Sept hingga 20 sept..5 hari 4 malam.Banyak yang aku nak ceritakan pengalaman di tempat org. Ada baik dan buruknya.

Ok kite cite satu2. Semuanya aku nak kongsikan bersama. Aku bertolak kul 5.35pagi dari LCCT, Sepang. Penerbangan dgn Airasia memakan masa hampir 4 jam. Aku ni jakun skit sebab 1st time naik flight. 

 
Dalam 9.30pagi tiba di Baiyun Airport. Sampai2 terus je gi tempat soping. Tempat yg mjual byk barangan dari kulit. Agak kejutan budaya yer, org China kebanyakan tidak boleh bertutur dalam bahasi inggeris. So susah sikit la nak tawar menawar. 

public fon kat sana
baru sampai Baiyun airport

Beberapa jam kat situ terus mengisi perut di Restoren Abdullah. Makanan boleh tahan sedap walaupun cara masakan muslim disana jauh berbeza dgn masakan melayu.
nasi lemak dalam flight.tak abes sbb excited smpai China

Selepas kenyang terus gerak ke soping mall lain pula. Kali tempat yg menjual alat2 elektronik dan gajet. Harga lebih kurang shj dgn barangan di Malaysia. Beberapa jam kat sana, letih sgt2. Terus balik ke tempat penginapan kami iaitu di Hotel Lido. Bayang kan aku tido 12 jam kerana sgt2 penat tanpa makan malam..

next day...tunggguuu....







keunikan bas disana yang menggunakan elektrik

 
teksi China 




restoren muslim di China

2 kOmEn:

  1. ^ Uncle Syaf ^ berkata...:

    pergh lengang gile jalan kat sane.

    batak nye kau..ha3

    thanks beli ole2 untuk aku :P

  1. z o u l berkata...:

    lengang la sgt..jem sama msia je