Kisah dari Kg di cuti buruh...

05 Mei 2009

1 mei - 3 mei 2009
Salam semua..

tetiba rasa nak taip entry ni ala2 karangan bhsa melayu darjah 6..boleh idak? tak boleh pun aku nak wat gak..aku punya blog kan..ko mampu nak halang?

Semua org ada kampung..saya pun ada kampung..skema nya aku..kikiki..pedulik.sambung balik.nama kampung saya ialah Kampung Durian Tawar. Kampung ku terletak di daerah Bera. Ia sangat dekat dengan bandar Temerloh kira2 15km sahaja. itu lah kampung saya..tetibe..

itu jer kisahnya..idaklah..tu baru mukadimah yer adek2..ni kisahnya begini..1 mei tu aku sampai ke kampung sebelum solat jumaat, aku naek bas jer..so sempat la aku bersolat di masjid kg aku..abes solat jumaat tu aku terus balik. perut lapar giler time tu..apa lagi sental la masakan mak yg sememangnya sgt2 lazat..diringkaskan cerita seharian duk umah layan tv & my favourite one in million grand finale..sabtu nya pon sama duk umah gak. kiteorg adek baradek gotong royong kemas umah n lelayan anak buah aku sahaja..



Pagi ahad tu aku balik semula ke ILP ..itulah cuti aku yang gak membosankan



sekian

4 kOmEn:

  1. Cik AniS GalaxY berkata...:

    kpg mu kpgku jua
    comelnya iman 2
    dia dok tgk aper la agaknya..

    kim slm mak kamo mak kite jgk..hehe

  1. rajin betol abg kechik nih hedit gbr2 entry dier... ;) chantique

  1. rizz berkata...:

    cntek je signboard temerloh tu hahaha

  1. anis: jgn nak verangan yer nenek

    anuar:rjin kdg2 jer..mls nya byk
    hohohoho

    rizz: chantek kah? mesti la..my hometown kan