Keterujaan Hikayat Merong Mahwangsa..

25 Mei 2010



Salam

Belum pun keluar lagi dah ramai yang cakap2 tentang filem Hikayat Merong Mahawangsa memang ‘gempak’ habis. Aku rasa bangga dengan usaha tiga beradik itu kerana berjaya menghasilkan sebuah filem bertaraf antarabangsa.

Paling dia kagum melihat salji yang turun di dalam istana seorang Maharaja Cina. Katanya sebiji macam di negara Cina walhal, adegan itu dirakamkan di Seputeh saja. Matanya juga terbeliak melihat negara Rome yang turut dipaparkan dalam filem itu juga nampak sebiji macam di Rome.(menurut org yg penah tgk la)

Aku yang sempat menonton trailer pun dah menelan air liur kerana kagum. Aku dah tak sabar menantikan filem itu keluar panggung. Dengar cite filem itu hanya akan menemui penonton pada awal tahun depan. Sekarang ini mereka sedang sibuk dengan proses memasukkan teknik janaan komputer (CGI).

Aku berharap filem itu nanti tak menghampakan semua. Bukan apa, dengar kata kualitinya sehebat filem Troy dan filem epik lain. Harapnya jalan cerita filem itu nanti sehebat trailernya lah.

Norman pula sempat menyampaikan perkhabaran gembira. Katanya, filem itu sudah pun dibeli oleh 34 negara. Harap-harapnya Merong Mahawangsa akan meletupkan nama kita di peringkat dunia. Amin.




4 kOmEn:

  1. El-Zaffril berkata...:

    Aku memang nak tengok... hahaha... sebab tengok trailer dia best gile kot

  1. flyz berkata...:

    siapa pengarah?

  1. eL: filem wajib tonton

    flyz: yusry la pgarah

  1. syaf berkata...:

    mak cik jang lupe pass gamabr kat ku nanti...den x do pon gambar tuh