Saya pun edit guna Adobe Photoshop..

30 Jun 2009



amat mudah untuk kita edit mgedit ni seperti gambar di atas..jika betul teknik dan cara..anda kenna rajin mencuba dan kreatif..pesanan ini ikhlas dari cikgu zoul..huhuhuhu..

actually aku guna adobe photshop cs3 utk edit mgedit gambar ni..selain itu yg software termudah ialah guna photoscape..klu biasa dengan kerja2 grafik ni kita bleh guna illustrator, in design, corel draw dan mcm2 la lagi..wlau secanggih mna skalipun software tersebut klu tidak kreatif atau tidak pandai menggunakan nya tidak guna juga..

so start dari sekarang aku akan try bantu korang cara2 untuk mengedit gambar dengan betul..pastikan anda ada software nya dulu..sebelum ni ajim ada membuat tutorial dalam entry2 beliau..so bagi nak mantapkan lagi apa salahnya kalau aku kongsikan bersama..

tgu entry2 aku yer..harap bersabar

6 kOmEn:

  1. attyfir berkata...:

    wokeh cikgu zoul..hehehehe..

  1. tp lighting terang la..kai picnik pon bole ni ekekkeee

  1. ok ok...mau tunggu ni...nak salin note :D

  1. hoye2!!
    cikgu kecik nk wat tutorial jgk..nk blajar jgk..wink2!!

    cikgu,software CS3 tu kene beli ke??download free bleh tak??

  1. AniS GalaXy berkata...:

    rupanya yg sebelum muka pakcik berkedut situ sana sini...hahaha

  1. Judiene berkata...:

    mahal xsofware adobe photoshop tu?
    o gne yg ori ke?